Projenin Adı ve Özeti

Projenin Adı ve Özeti

Proje Adı: Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Sürdürülebilir Gelecek Farkındalığı: STEAM ve Arılar

13.05.2024 163

Proje Özeti

Özel yetenekli bireylerin eğitiminde, fen, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplin alanlarını bir araya getiren STEAM yaklaşımını kullanmak onlara 21. yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında önemli rol oynamaktadır. Diğer yandan Türkiye’nin arıcılık açısından en önemli yörelerinden biri olan Artvin’de, doğa ve doğal yaşamın sürdürülebilirliğinde kritik bir rol oynayan arıların doğa için önemi özellikle çocuklar ve gençler tarafından tam olarak anlaşılamamış ve arı bilinci yaygınlaşmamıştır. Dolayısıyla doğa hakkında bilgilerin, düşüncelerin, doğaya karşı duyarlılık ve çevresel sürdürülebilirlik kavramının STEAM yaklaşımı ile desteklenmesi gerekmektedir. Bu projenin amacı sürdürülebilir çevre bağlamında STEAM uygulamaları ile desteklenmiş arıcılık temalı uygulamaların BİLSEM’lerde öğrenim görmekte olan 7. ve 8. sınıf düzeyindeki özel yetenekli öğrencilerin mühendislik tasarım becerileri ve STEAM tutumlarına etkisini değerlendirmektir. Hedef kitle kapsamında Doğu Karadeniz Bölgesi’nde bulunan Artvin, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon olmak üzere altı ilden belirlenen BİLSEM’lerde öğrenim görmekte olan 7. ve 8. sınıf düzeyindeki 24 öğrenci (Bu hedef kitle 2023-2024 Eğitim Öğretim yılında 6. ve 7. sınıfta öğrenim gören öğrencileri kapsamaktadır. Bu öğrenciler proje uygulama tarihlerinde mezun olacakları için 7. ve 8. sınıf olarak sayılacaktır.) ve bu illerde yer alan BİLSEM’lerde STEAM branşlarından birinde (Fen bilimleri, teknoloji ve tasarım, görsel sanatlar, müzik, matematik) öğrenim vermekte olan 6 öğretmen yer almaktadır. Bu doğrultuda Artvin’in Hopa ilçesinde beş gün sürecek olan projenin etkinlikleri, eğitmenler tarafından projenin amacına uygun bir şekilde arıcılıkla bütünleşik, atölye temelli ve farklı disiplinler arasındaki ilişkiyi vurgulayacak biçimde planlanmıştır. Yapılan etkinliklerin değerlendirilmesinde, birinci hedef kitle olan öğrencilere yönelik STEAM tutum ölçeği ve Mühendislik Tasarım Becerileri Ölçeği uygulanacaktır. İkinci hedef kitle olan öğretmenlere yönelik STEM Tutum Ölçeği uygulanacaktır. Bunun yanında öğrencilerin ve öğretmenlerin kamp boyunca yaşadıkları deneyimleri yansıtmaları ve öğrendiklerini değerlendirmeleri amacıyla yansıtıcı günlük yazmaları istenecektir. Bu ölçme araçlarının nicel ve nitel veri analizleri yapılacaktır. Etkinlikler sonunda ortaya çıkan öğrenci ürünleri de projenin çıktıları olarak değerlendirilecektir.